Na het drukke en indrukwekkende Phnom Penh door naar het strand. Even een paar dagen relaxen op Otres Beach.

Om 08.15 uur in de bus op weg naar Sihanoukville (aan de kust). Hier kwam ik al om 12.15 uur aan en met de tuktuk verder naar Mushroom Point in Otres Beach. Het rustigste strand in de buurt van Sinahoukville, waar een heerlijke laid back sfeer hangt.

De ingang van Mushroom Point.

Mushroom Point voldeed helemaal aan mijn verwachtingen! Een korte omschrijving: alles is hier rond! Ze doen hun naam eer aan 🙂 Aardig personeel, schattige ronde paddestoelen  hutjes. En een prachtige ronde slaapzaal met ronde bedden. Je zou hier zo met z’n drieën in kunnen slapen (in ieder geval met twee kortere Aziaten naast je 😉 Het eten wordt vers gemaakt en is echt heerlijk!

Excuses voor de slechte kwaliteit foto. Als het goed is kun je nog net de ronde slaapzaal zien met de ronde bedden.

Ik ben in de hangmat gekropen en heb daar heel de middag heerlijk liggen uitrusten en lezen. Vrijwel gelijk raakte in ik aan de praat met een paar gezellige Nederlanders. De rest van de avond kletsen, relaxen en eten we! Wat een goede sfeer hangt hier met op de achtergrond heerlijke muziek, zoals Jason Mraz, Jessie J, raggae, jazz enz.

De plek waar je kunt relazen, kletsen, eten en waar je soms ook een film kunt kijken.

Dit is echt een plek waar je alleen maar op het gemakje doet en je werkelijk geen seconde ergens druk over maakt. Ja, ik houd van rondreizen en het zien van de natuur en cultuur. Maar gewoon even een paar dagen niks hoeven is iets wat ik graag in mijn reizen inplan. Om dan vervolgens weer zin te hebben om het volgende moois van het land te bewonderen.

Otres beach.
Alles is rond 🙂
Het gedeelte van Mushroom Point aan het strand.

Hoe zien mijn dagen eruit?

Overdag verplaats ik me vanuit mijn ronde bed, naar de hangmat, een ligbed op het strand of een ronde loungestoel. Ik ben veel samen met de anderen! Echt een gezellig groepje zo! Alsof we elkaar al veel langer dan een paar uur kennen 😉 Soms komt er op het strand een groep Cambodjanen langs met kinderen die allemaal enthousiast de zee in springen! Met of zonder kleren, het maakt niet uit! Ze zijn zo blij! Mooi om te zien! Heerlijk genieten!

Spelende meisjes op het strand.

De avonden brengen we door in de bar op het strand van Mushroom Point waar het erg gezellig is. Vanuit de ronde loungestoelen onder een parasol in de vorm van een paddestoel genoten van een fles Chardonnay of cocktail en de relaxte muziek, zoals reggae of Faithles. Sommige ‘hippies’ zijn hier 33 dagen blijven hangen, komt vast ook door al het blowen wat hier niet legaal is maar wel wordt toegestaan. Ook nog erg gelachen toen de stroom uitviel. Een van de anderen had een glow in de dark shirt aan, een groot succes bij zoiets!! 🙂

’s Morgens is het nog rustig in de beachbar 😉

Een van de nachten besluiten we om om 01.00 uur met een paar in zee te gaan zwemmen. Het is een heldere nacht en volgens de mensen die hier werken kun je dan het lichtgevende plankton in zee zien. Het plankton licht op bij wrijving. En ja hoor, als we met onze handen wapperen in het water zien we allemaal kleine lichtjes bij onze vingers.. Zo bizar! Een magisch effect! Omdat de zee erg ruw is, kunnen we niet verder dan onze middel in het water en niet echt zwemmen, maar het is erg speciaal om een keer mee te maken! Sowieso zwemmen in het donker. Je ziet de golven amper, wat het ook wat spannend maakt. Blij dat ik dit een keer gedaan heb.. heel gaaf!

Met een klein beetje tegenzin vertrek ik hier weer na een paar heerlijke dagen.. Want wat een fijne plek was dit!!

Relaxmodus AAN.

Volgende keer weer een cultureel onderlegd blog, want ik reis door naar Siem Riep om Ankor Wat te bezoeken.